RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN
GEOGRAFI TINGKATAN 1
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU 1
03 JAN –
07 JAN
|
1.1 Arah
Arah mata angin dan
bearing
sudutan.
|
Murid boleh:
Mengenal pasti lapan arah mata angin.
Menggunakan matahari sebagai panduan untuk menentukan arah mata angin.
Menggunakan kompas untuk menentukan arah mata angin.
Mengukur bearing sudutan pada peta dengan menggunakan jangka sudut.
|
1
|
Menunjukkan arah mata angin.
| ![]() ![]() ![]() ![]() |
Berpusatkan murid
|
2
|
Mengenal pasti arah berpandukan matahari.
| |||||
3
|
Mengorientasi kompas untuk menentukan arah dan mengenal pasti arah berpandukan matahari.
| |||||
4
|
Menentukan arah berpandukan matahari, mengorientasi kompas dan mengukur bearing sudutan dengan menggunakan jangka sudut.
| |||||
5
|
Menentukan arah dan bearing sudutan sesuatu tempat di atas peta dengan menggunakan kompas dan jangka sudut.
| |||||
6
|
Menentukan arah dan bearing sudutan sesuatu tempat di persekitaran dengan menggunakan kompas dan jangka sudut.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
2 & 3
09 JAN –
14 JAN
16 JAN –
21 JAN
|
1.2 Kedudukan
Kedudukan relatif dan kedudukan berdasarkan latitud dan longitud sesuatu tempat.
|
Murid boleh:
1.2.1 Membincangkan
kedudukan relatif
sesuatu tempat
berdasarkan peta.
1.2.2 Mengaplikasikan
latitud dan
longitud untuk
mengenal pasti
keduduka sesuatu
tempat.
|
1
|
Memberitahu maksud kedudukan relatif.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]() ![]() |
BBM
1 Buku teks
2 Lembaran kerja pelan kelas
CLS
1 Share Your View
2. Share – N- Turns
KBAT
Tanpa ada titik rujukan, bolehkah kedudukan relatif ditentukan?
EMK
1 Nilai Murni
2 Bahasa
3 Kelestarian Alam Sekitar
Kelastarian Global
GPS
|
2
|
Menjelaskan kedudukan sesuatu tempat berdasarkan kedudukan relatif.
| |||||
3
|
Mengenal pasti kedudukan relatif sesuatu tempat berdasarkan latitud dan longitud.
| |||||
4
|
Mengesan kedudukan sesuatu tempat secara relatif dan berdasarkan latitud dan longitud.
| |||||
5
|
Menentukan lokasi sesuatu tempat pada peta berdasarkan latitud dan longitud yang diberi dengan menggunakan atlas.
| |||||
6
|
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran dalam menentukan kedudukan lokasi yang baharu secara relatif dan berdasarkan latitud dan longitud dengan menggunakan pelbagai media.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
4 & 5
23 JAN –
28 JAN
30 JAN –
04 FEB
|
1.3 Peta Lakar
Peta lakar yang lengkap dengan ciri, simbol, pandang darat fizikal dan pandang darat budaya.
|
Murid boleh:
Menggunakan peta lakar yang tepat dengan ciri-ciri peta.
Menggunakan simbol yang tepat dalam peta lakar.
Membezakan
pandang darat fizikal dan pandang darat budaya berdasarkan simbol dalam peta lakar.
Menghasilkan peta lakar yang lengkap berdasarkan pandang darat setempat.
|
1
|
Menyatakan ciri-ciri peta lakar.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]()
Bersyukur
Cintakan alam sekitar
|
Buku Teks
Peta Topografi
KBAT
- Aplikasi
-Analisis
i-THINK
-peta bulatan
-peta buih
|
2
|
Memberi contoh simbol yang terdapat dalam peta lakar.
| |||||
3
|
Mengenal pasti simbol pandang darat fizikal dan pandang darat
| |||||
4
|
Melakar peta dengan ciri-ciri peta dan simbol yang lengkap.
| |||||
5
|
Melakar peta kawasan persekitaran sekolah yang lengkap dengan ciri- ciri peta, simbol pandang darat fizikal serta pandang darat budaya.
| |||||
6
|
Melakar peta kawasan persekitaran sekolah yang lengkap dengan ciri- ciri peta, simbol pandang darat fizikal serta pandang darat budaya dan mempersembahkannya.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
6 & 7
06 FEB –
11 FEB
13 FEB –
18 FEB
MINGGU
8 & 9
20 FEB –
25 FEB
27 FEB –
04 MAC
|
1.4 Lakaran Peta Malaysia
Peta Malaysia yang lengkap dengan nama negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran persekutuan.
|
Murid boleh:
Menentukan
kedudukan negeri- negeri dan Wilayah Persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.
Menentukan
kedudukan ibu negeri, ibu negara Malaysia dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.
Melakar peta
Malaysia yang lengkap dengan berpandukan peta sebenar.
|
1
|
Menyatakan negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.
|
Cadangan Aktiviti
![]()
Membina model peta Malaysia dengan menggunakan bahan kitar semula.
Cintakan negara
|
Buku Teks
Peta Kosong
KBAT
- Aplikasi
-Analisis
i-THINK
-peta titi
|
2
|
Mengenal pasti ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan berdasarkan peta.
| |||||
3
|
Melakar peta Malaysia tanpa melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan berpandukan peta sebenarnya.
| |||||
4
|
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan berpandukan peta sebenar.
| |||||
5
|
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan berpandukan peta sebenarnya.
| |||||
6
|
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan yang lengkap berpandukan peta sebenarnya.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
10, 11, 12 & 13
06 MAC- 11 MAC
13 MAC–
17 MAC
27 MAC–
01 APR
03 APR–
08 APR
|
2.1 Bumi
Sistem fizikal bumi, struktur bumi, benua, lautan, laut utama, selat dan kesan pergerakan kerak bumi.
|
Murid boleh:
Menjelaskan empat sistem fizikal bumi.
Menjelaskan struktur bumi.
Mengenal pasti benua, lautan, laut utama dan selat.
Membincangkan kesan pergerakan kerak bumi.
|
1
|
Menamakan sistem fizikal dan struktur bumi.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]() |
Koperatif
TMK
Kreativiti Inovasi
Patriotisme
|
2
|
Menjelaskan sistem fizikal dan struktur bumi.
| |||||
3
|
Menerangkan stuktur bumi dan sistem fizikal bumi dengan memberi contoh tiga benua, tiga lautan, satu laut utama dan satu selat.
| |||||
4
|
Menerangkan kejadian kesan pergerakan kerak bumi di benua dan lautan.
| |||||
5
|
Membincangkan kesan pergerakan kerak bumi di sesuatu kawasan.
| |||||
6
|
Menghasilkan karya kreatif dan menunjukkan keaslian dengan menggunakan pelbagai media berkaitan tajuk bumi.
| |||||
MINGGU
11
13 MAC–
17 MAC
|
UJIAN FORMATIF 1
| |||||
18 MAC –
26 MAC
|
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL I
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
14 & 15
10 APR –
15 APR
17 APR –
22 APR
|
2.2 Bentuk Muka Bumi di Malaysia
Kepelbagaian, lokasi dan kepentingan bentuk muka bumi di Malaysia
|
Murid boleh:
Membincangkan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
Menentukan lokasi pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
Membandingkan kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
|
1
|
Menyatakan empat bentuk muka bumi di Malaysia.
|
Cadangan Aktiviti :
Mengumpul maklumat untuk menghasilkan buku skrap tentang kepentingan bentuk muka bumi Malaysia.
Membuat persembahan multi media tentang bentuk muka bumi setempat dan kepentingannya.
|
i-THINK
Peta Buih
KBAT
TMK
Sains dan Teknologi
KBKK
|
2
|
Memberi contoh pelbagai bentuk muka bumi berdasarkan peta Malaysia.
| |||||
3
|
Mengenal pasti kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
| |||||
4
|
Menghuraikan dengan contoh kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
| |||||
5
|
Membandingkan kepentingan antara pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
| |||||
6
|
Menjana idea tentang potensi pelbagai bentuk muka bumi di persekitaran atau mana-mana kawasan di Malaysia dengan menggunakan pelbagai media.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
16
24 APR –
29 APR
|
2.3 Saliran DI Malaysia
Lokasi, pandang darat fizikal dan kepentingan saliran di Malaysia
|
Murid boleh:
Membincangkan pandangan darat fizikal setiap peringkat aliran sungai
Mengenalpasti nama sungai dan tasik utama peta Malaysia
Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia
|
1
|
Menyenaraikan pandang darat fizikal di setiap peringkat aliran sungai.
|
Cadangan Aktiviti :
Membina model pandang darat fizikal sungai.
Mengadakan pidato berkaitan dengan tajuk sungai di Malaysia
|
i-THINK
Peta Pelbagai Alir
Pembelajaran Koperatif
Kreativiti Inovasi
EMK
Nilai Murni
|
2
|
Mengenal pasti nama dan lokasi sungai dan tasik utama berdasarkan peta Malaysia.
| |||||
3
|
Menjelaskan kepentingan sungai atau tasik utama di Malaysia.
| |||||
4
|
Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia.
| |||||
5
|
Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia.
| |||||
6
|
Mempersembahkan idea tentang potensi sungai atau atau tasik di persekitaran atau mana-mana kawasan di Malaysia dengan menggunakan pelbagai media.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
18
08 MEI –
13 MEI
|
3.1 Penduduk di Malaysia
Taburan penduduk dan faktor yang mempengaruhinya di Malaysia.
|
Murid boleh:
Menjelaskan dengan
contoh taburan
penduduk di
Malaysia.
Membincangkan
faktor-faktor yang
mempengaruhi
taburan penduduk
di Malaysia.
|
1
|
Menyatakan taburan penduduk di Malaysia.
|
Cadangan Aktiviti
![]()
Mengadakan forum untuk membincangkan tajuk taburan penduduk
Mencintai
negara
Malaysia dan berbangga
kerana
keamanan
negara
Malaysia.
|
Atlas
Buku teks
Internet
Power point
Frog VLE
Nota
Akhbar
Majalah
Peta dunia
Peta Malaysia
Lembaran kerja
KBAT
-Menilai
-Menilai
-mencipta
-analisis
i-THINK
Patriotisme
|
2
|
Melabel taburan penduduk pada peta Malaysia.
| |||||
3
|
Menjelaskan faktor yang mempengaruhi taburan penduduk di Malaysia.
| |||||
4
|
Menerangkan dengan contoh faktor yang mempengaruhi taburan penduduk di Malaysia.
| |||||
5
|
Membandingkan faktor penduduk padat dan penduduk jarang di Malaysia.
| |||||
6
|
Mencadangkan langkah-langkah mengurangkan kesan negatif taburan penduduk di kawasan setempat atau mana-mana kawasan di Malaysia.
| |||||
MINGGU
17
01 MEI –
06 MEI
|
PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
19 & 20
15 MEI –
20 MEI
22 MEI –
26 MEI
|
3.2 Petempatan di Malaysia
Jenis, pola, dan fungsi petempatan di Malaysia
|
Murid boleh:
Membincangkan
jenis petempatan yang terdapat di Malaysia.
Menjelaskan
dengan contoh empat pola petempatan di Malaysia.
Membezakan fungsi petempatan bandar dan luar bandar di Malaysia
|
1
|
Menyatakan jenis petempatan dan pola petempatan di Malaysia.
|
Cadangan Aktiviti
![]()
Membahaskan tajuk petempatan bandar lebih baik daripada luar bandar
Berusaha
membangunkan
negara
Malaysia.
menghargai usaha-usaha kerajaan untuk membangun dan mempengaruhi petempatan negara Malaysia
|
Atlas
Buku teks
Internet
Power point
Frog VLE
Akhbar
Majalah
Peta dunia
Peta Malaysia
Lembaran kerja
KBAT
i-THINK
Keselamatan Jalan Raya
|
2
|
Memberi contoh jenis petempatan di Malaysia.
| |||||
3
|
Menjelaskan dengan contoh jenis dan pola petempatan di Malaysia.
| |||||
4
|
Menerangkan jenis dan pola petempatan serta membezakan fungsi petempatan bandar dan luar bandar di Malaysia.
| |||||
5
|
Menjelaskan jenis, pola dan fungsi petempatan kawasan persekitaran masing-masing.
| |||||
6
|
Mencadangkan idea petempatan lestari di kawasan persekitaran masing-masing pada masa hadapan.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
27 MEI –
11 JUN
|
CUTI PERTENGAHAN TAHUN
| |||||
MINGGU
21, 22, 23 & 24
12 JUN –
17 JUN
19 JUN –
24 JUN
26 JUN –
01 JULAI
03 JULAI – 08 JULAI
|
4.1 Asia Tenggara
Nama negara, bentuk muka bumi dan saliran di Asia Tenggara.
|
Murid boleh:
Melengkapkan peta Asia Tenggara dengan nama negara.
Menjelaskan
dengan contoh bentuk muka bumi
|
1
|
Menyatakan nama negara-negara di Asia Tenggara.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]() |
Kelestarian Global
TMK
Kreativiti Inovasi
Pendekatan Bersepadu
* 23 Jun Hari Raya Aidilfitri
|
2
|
Melabel nama negara-negara di Asia Tenggara di atas peta.
| |||||
3
|
Menjelaskan bentuk muka bumi, sungai dan tasik di Asia Tenggara.
| |||||
4
|
Menjelaskan melalui contoh bentuk muka bumi, sungai dan tasik di Asia Tenggara.
| |||||
5
|
Membandingkan bentuk muka bumi, sungai dan tasik antara dua buah negara di Asia Tenggara.
| |||||
6
|
Menghasilkan karya kreatif dan menunjukkan keaslian dengan menggunakan pelbagai media berkaitan bentuk muka bumi, sungai dan tasik di salah sebuah negara Asia Tenggara.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
25 & 26
10 JULAI – 15 JULAI
17 JULAI – 22 JULAI
|
4.2 Asia Tenggara
Taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama di Asia Tenggara.
|
Murid boleh:
Membincangkan taburan penduduk di Asia Tenggara.
Menilai fungsi
petempatan bandar utama di Asia Tenggara.
|
1
|
Menyatakan taburan penduduk di Asia Tenggara.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]() |
KBAT
Kreativiti Inovasi
Kelestarian Global
Pembelajaran Koperatif
Pengajaran Tematik
Pembelajaran Berasaskan Inkuiri
|
2
|
Melabelkan taburan penduduk di Asia Tenggara.
| |||||
3
|
Menjelaskan dengan contoh taburan penduduk berdasarkan fungsi petempatan bandar utama mana-mana negara di Asia Tenggara.
| |||||
4
|
Menghubungkait taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama mana-mana negara di Asia Tenggara.
| |||||
5
|
Membandingkan taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama sekurang- kurangnya antara dua buah negara di Asia Tenggara.
| |||||
6
|
Menghasilkan karya kreatif dengan menggunakan pelbagai media berkaitan taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama di salah sebuah negara Asia Tenggara.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
27 & 28
24 JULAI – 29 JULAI
31 JULAI – 05 OGOS
|
5.1 Sumber Air
Jenis sumber air, punca, kesan dan langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air di Malaysia.
|
Murid boleh:
Mengenal pasti
jenis sumber air.
Menjelaskan
dengan contoh punca krisis air di Malaysia.
Membincangkan
kesan krisis air di Malaysia.
Menerangkan
langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air.
|
1
|
Menyatakan jenis sumber air di Malaysia.
|
Cadangan Aktiviti
![]() ![]() |
Buku teks
Internet
Power point
Rajah/Foto
KBAT
i-THINK
Keusahawanan
Pembelajaran Berasaskan Kerja Projek
Pembelajaran Koperatif
|
2
|
Menjelaskan jenis sumber air dan punca krisis air di Malaysia.
| |||||
3
|
Menjelaskan jenis sumber air, punca dan kesan krisis air di Malaysia.
| |||||
4
|
Menghuraikan dengan contoh jenis sumber air, punca dan kesan krisis air di Malaysia.
| |||||
5
|
Menjelaskan jenis sumber air, punca dan kesan krisis air, serta mencadangkan langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air secara bijaksana di Malaysia.
| |||||
6
|
Menghasilkan idea yang kreatif, inovatif dan boleh dicontohi sebagai amalan penggunaan air secara bijaksana.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
29 & 30
07 OGOS – 12 OGOS
14 OGOS – 19 OGOS
|
5.2 Sisa Domestik
Jenis dan contoh sisa domestik, kesan pembuangan sisa domestik dan langkah-langkah mengurangkannya di Malaysia.
|
Murid boleh:
5.2.1 Mengenal pasti jenis sisa domestik.
5.2.2 Menjelaskan dengan contoh sisa domestik di Malaysia.
5.2.3 Membincangkan kesan pembuangan sisa domestik di Malaysia.
5.2.4 Menerangkan langkah-langkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik.
|
1
|
Menyatakan jenis dan contoh sisa domestik di Malaysia.
|
Cadangan Aktiviti
Mengadakan pertandingan 3R (Recycle, Reuse, Reduce) antara kelas.
Menghasilkan kraf daripada bahan kitar semula.
Menjalankan kajian kes tentang sisa domestik di salah satu kawasan seperti sekolah atau kawasan tempat tinggal murid.
|
Buku teks
Internet
Power point
Rajah/Foto
KBAT
- Analisis
-menilai
-mencipta
i-THINK
-peta buih
-peta pokok
|
2
|
Menjelaskan jenis dan contoh sisa domestik, serta kesan pembuangannya di Malaysia.
| |||||
3
|
Menerangkan jenis, contoh sisa domestik dan kesan pembuangannya berserta contoh.
| |||||
4
|
Menerangkan jenis sisa domestik, kesan pembuangannya berserta contoh dan menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik secara berkesan.
| |||||
5
|
Menerangkan jenis sisa domestik, kesan pembuangan dan langkahlangkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik secara bijaksana di kawasan setempat.
| |||||
6
|
Menghasilkan idea yang kreatif, inovatif dan boleh dicontohi sebagai amalan pengurusan sisa domestik secara bijaksana.
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
31
21 OGOS – 25 OGOS
|
KERJA LAPANGAN
PENGENALAN
MENENTUKAN TAJUK KAJIAN
MENENTUKAN OBJEKTIF KAJIAN
MENENTUKAN KAEDAH KAJIAN
| |||||
26 OGOS – 03 SEPT
|
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2
| |||||
MINGGU
32
04 SEPT –
09 SEPT
|
KERJA LAPANGAN
JADUAL KERJA
PENGAGIHAN KERJA
MENYEDIAKAN BORANG SOAL SELIDIK
| |||||
MINGGU
33
11 SEPT –
16 SEPT
|
KERJA LAPANGAN
MENGUMPUL MAKLUMAT DARIPADA PELBAGAI SUMBER DENGAN MENGGUNAKAN KAEDAH YANG SESUAI
|
* Rujuk DSKP
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
34
18 SEPT –
23 SEPT
|
KERJA LAPANGAN
GRAFIK
TAFSIRAN KONSEP
|
* Rujuk DSKP
| ||||
MINGGU
35 & 36
25 SEPT –
30 SEPT
02 OKT –
07 OKT
|
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN &
PENTAKSIRAN TINGKATAN 3
| |||||
MINGGU
37
09 OKT –
14 OKT
|
KERJA LAPANGAN
MENULIS LAPORAN AKHIR:
ISI UTAMA / HURAIAN / COpNTOH
|
* Rujuk DSKP
| ||||
MINGGU
38
16 OKT –
21 OKT
|
KERJA LAPANGAN
MENULIS LAPORAN AKHIR:
ISI UTAMA / HURAIAN / CONTOH
MENULIS SENARAI RUJUKAN
- Menghantar Laporan Kerja Lapangan
|
* Rujuk DSKP
|
MINGGU /
TARIKH
|
STANDARD KANDUNGAN
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
STANDARD PRESTASI
|
CADANGAN AKTIVITI
|
STRATEGI
PdP
| |
TAHAP
PENGUASAAN
|
TAFSIRAN
| |||||
MINGGU
39, 40, 41, 42 & 43
23 OKT –
28 OKT
30 OKT –
04 NOV
06 NOV –
11 NOV
13 NOV –
18 NOV
20 NOV –
24 NOV
|
SPM / STPM BERTULIS
| |||||
25 NOV 2016 –
01 JAN 2018
|
CUTI AKHIR TAHUN
|
No comments:
Post a Comment