Friday, 2 February 2018

RPT GEOGRAFI TG 2 2018


      

RANCANGAN PELAJARAN TAHUNAN
GEOGRAFI
TINGKATAN 2
2018



RANCANGAN PEMBELAJARAN TAHUNAN GEOGRAFI TINGKATAN 2 2018
1.0 KEMAHIRAN GEOGRAFI
MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU 1
02.1.18
05.1.18

MINGGU 2
08.1.18-12.1.18


1.1 Skala      dan Jarak

Murid boleh:
1.1.1 Menyatakan jarak mutlak, jarak relatif,  skala penyata, skala lurus dan pecahan wakilan.  

1.1.2 Menerangkan  jarak mutlak, jarak relatif,  skala penyata, skala lurus dan pecahan wakilan.  

1.1.3 Menggunakan skala penyata, skala lurus dan pecahan wakilan untuk menentukan jarak sebenar.

1.1.4 Menentukan jarak sebenar berpandukan skala pada peta.


1

Menamakan jenis skala dan jenis jarak.

Membincangkan jarak relatif dan jarak mutlak dari  rumah murid ke sekolah.

 Mengukur jarak antara makmal dengan kantin sekolah.

 Menunjuk cara mengukur jarak dengan menggunakan skala lurus.  

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Pembaris

Pita ukur

Jangka tolok

Lembaran kerja

Pelan sekolah

Peta lakar

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan jenis skala dan jenis jarak.

3


Menunjuk cara menggunakan skala untuk menentukan jarak.


4
Membezakan penggunaan  skala penyata, skala lurus dan pecahan wakilan untuk menentukan jarak sebenar.

5

Menentukan jarak antara dua tempat pada peta berdasarkan nisbah skala yang berbeza.

6
Mencadangkan idea perjalanan ke sesuatu destinasi dengan menggunakankan peta berdasarkan skala dan jarak.





MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
3
15.1.18-
19.1.18

MINGGU
4
22.1.18-
26.1.18




1.2 Peta Topografi


Murid boleh:  
1.2.1 Menyatakan maksud peta topografi.

1.2.2 Mengenal pasti garisan timuran dan garisan utaraan dalam peta topografi.

1.2.3 Menyatakan  rujukan grid.

1.2.4 Menerangkan perbezaan kegunaan rujukan grid 4 angka dan 6 angka.

1.2.5 Menunjuk cara membaca rujukan grid 4 angka dan 6 angka untuk menentukan kedudukan  dalam peta topografi.


1
Menyenaraikan maklumat  yang terdapat dalam peta topografi.

Menunjuk cara menentukan kedudukan dengan menggunakan rujukan grid berdasarkan peta topografi.

Perbincangan untuk mengenal pasti simbol yang terdapat dalam peta topografi



Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Peta topografi

Gambar ciri budaya dan ciri fizikal

Lembaran kerja

Buku teks Geografi Tingkatan2

2

Menjelaskan cara membaca rujukan grid 4 angka dan 6 angka  dalam peta topografi

3

Menggunakan rujukan grid 4 angka dan rujukan grid 6 angka untuk menentukan kedudukan  dalam peta topografi.


4



Mengesan hubung kait ciri pandang darat fizikal dan ciri pandang darat budaya  dalam peta topografi.







MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
5
29.1.18-
02.2.18




1.2 Peta Topografi


1.2.6 Menganalisis hubung kait ciri pandang darat  fizikal dan ciri pandang darat budaya dalam peta topografi.

1.2.7 Mentafsir  peta topografi secara keseluruhan.


5

Membahaskan hubung kait  ciri pandang darat fizikal dan ciri pandang darat budaya dalam peta topografi secara keseluruhan.




Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Peta topografi


Lembaran kerja


Gambar

Buku teks Geografi Tingkatan2

6


Menjana idea dengan mencadangkan contoh pembangunan yang boleh dimajukan di kawasan yang ditafsir berdasarkan pandang darat fizikal dan pandang darat budaya dalam peta topografi.









2.0 GEOGRAFI FIZIKAL: BENTUK MUKA BUMI DAN SALIRAN

MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
6
05.2.18-
09.2.18

MINGGU
7
12.2.18-15.2.18

MINGGU
8
19.2.18-
23.2.18


2.1 Pengaruh Pergerakan Bumi Terhadap Cuaca     dan Iklim


Murid boleh:  
2.1.1 Mengenal pasti dua cara pergerakan bumi.

2.1.2 Menerangkan tentang putaran bumi dan peredaran bumi.

 2.1.3 Menunjukkan kesan putaran bumi.

2.1.4 Menunjukkan kesan peredaran bumi.

2.1.5 Membahaskan  kesan pergerakan bumi terhadap cuaca dan iklim.






1
Menyatakan cara pergerakan bumi.

Simulasi tentang jenis pergerakan bumi.

Membina peta pemikiran atau peta minda untuk merumuskan tentang pengaruh pergerakan bumi terhadap cuaca dan iklim.

Membina model pergerakan bumi

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi



Lembaran kerja

Globe

slide powerpoint

Kertas A4

Gambar
4 musim

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan putaran bumi dan peredaran bumi


3


Menunjuk cara salah satu kesan yang berlaku apabila bumi bergerak


4

Membezakan kesan putaran bumi dan kesan peredaran bumi.

5

Menilai kesan putaran bumi dan kesan peredaran bumi terhadap cuaca dan iklim.

6
Mempersembahkan idea yang kreatif dan menunjukkan keaslian tentang kesan pergerakan bumi terhadap cuaca dan iklim.






MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
9
26.2.18-
02.3.18

MINGGU
10
05.3.18-
09.3.18


2.2 Cuaca     dan Iklim   di Malaysia

Murid boleh:
2.2.1 Mengenal pasti jenis dan ciri iklim di Malaysia.

2.2.2 Menjelaskan ciri iklim khatulistiwa di Malaysia.

2.2.3 Menghuraikan  pengaruh cuaca dan iklim terhadap kegiatan manusia di Malaysia.




1

Menyatakan iklim di Malaysia

 Mencerakinkan maklumat tentang ciri iklim Khatulistiwa di Malaysia yang dikumpul melalui sumber seperti internet, buku dan  pusat kaji cuaca.

Membina peta pemikiran atau Peta minda untuk menghubungkait-kan pengaruh cuaca dan iklim terhadap kegiatan manusia di Malaysia dan sebaliknya

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

slide powerpoint

video

Gambar rajah

Lembaran kerja

Globe

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menerangkan ciri iklim Khatulistiwa di Malaysia.

3

Menyesuaikan pengaruh cuaca setempat di Malaysia dengan  aktiviti harian manusia.


4
Menjelaskan melalui contoh hubung kait iklim Khatulistiwa dengan kegiatan manusia           di Malaysia







MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
11
12.3.18-
16.3.18


UJIAN PENTAKSIRAN SUMATIF 1

MINGGU
12
17.3.18-25.3.18


CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 1


MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
13
26.3.18-30.3.18



2.2 Cuaca     dan Iklim   di Malaysia

Murid boleh:

2.2.4 Menilai kesan kegiatan manusia terhadap cuaca dan iklim di Malaysia.

2.2.5 Merumuskan perubahan cuaca dan iklim di Malaysia



5

Membahaskan kesan kegiatan manusia terhadap cuaca dan iklim di Malaysia







6
Mencadangkan langkah-langkah untuk mengurangkan kesan perubahan cuaca dan iklim di Malaysia






MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
14
02.4.18-
06.4.18

MINGGU
15
09.4.18-
13.4.18

MINGGU
16
16.4.18-
20.4.18



3.1 Pengangkutan        di Malaysia


Murid boleh:
3.1.1 Mengenal pasti jaringan jalan raya dan jaringan landasan kereta api       di Malaysia.

3.1.2 Mengenal pasti lapangan terbang antarabangsa dan pelabuhan utama     di Malaysia.

3.1.3 Memberi contoh pengangkutan awam     di Malaysia.

3.1.4 Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi jaringan pengangkutan                di Malaysia.



1
Menamakan salah satu contoh lebuh raya, landasan kereta api, lapangan terbang antarabangsa dan pelabuhan.

Membuat pameran mini tentang jenis dan kepentingan pengangkutan.

 Menghasilkan buku skrap tentang pengangkutan awam.

 Mengadakan tayangan video tentang pengangkutan awam.


Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

slide powerpoint

Gambar rajah

Peta Malaysia

Lembaran kerja

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan salah satu  faktor yang mempengaruhi jaringan pengangkutan di Malaysia.

3

Menggunakan maklumat berkaitan jaringan pengangkutan untuk ke sesuatu tempat.


4


Menjelaskan melalui contoh kepentingan pengangkutan           di kawasan setempat.




MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
17
23.4.18-27.4.18



3.1 Pengangkutan        di Malaysia


Murid boleh:
3.1.5 Membezakan kepentingan pengangkutan darat, udara dan air                 di Malaysia.

3.1.6 Menilai kepentingan pengangkutan awam      di Malaysia.

3.1.7 Mencadangkan amalan pengangkutan dan perjalanan lestari.


5

Membahaskan langkah untuk meningkatkan perkhidmatan pengangkutan awam di Malaysia

 Membina model jaringan jalan raya atau jaringan landasan kereta api

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Peta kosong Malaysia

Lembaran kerja


Buku teks Geografi Tingkatan2.


6

Menghasilkan idea yang kreatif dan inovatif berkaitan  pengangkutan yang memberi kesan yang minimum kepada alam sekitar.












MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

 MINGGU
18
30.4.18-
04.5.18

MINGGU
19
07.5.18-11.5.18

MINGGU
20
14.5.18-
18.5.18



3.2    Telekomunikasi di Malaysia.

Murid boleh:
3.2.1 Mengenal pasti alat telekomunikasi      di Malaysia.

3.2.2 Menerangkan kemajuan alat  telekomunikasi di Malaysia.

3.2.3 Membahaskan kepentingan telekomunikasi di Malaysia.

3.2.4 Menilai kesan  telekomunikasi terhadap pembangunan negara di Malaysia.

3.2.5 Menentukan penggunaan alat telekomunikasi secara beretika.



1

Menyatakan alat telekomunikasi di Malaysia

Mengadakan aktiviti forum untuk membincangkan tajuk kesan telekomunikasi.

Membuat buku skrap berkaitan telekomunikasi.

Kerja lapangan berkaitan aktiviti Hari Tanpa Alat Telekomunikasi


Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Lembaran kerja

Peta kosong Malaysia

Peranti elektronik

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan kemajuan alat telekomunikasi di Malaysia.

3

Menunjukkan kepentingan alat telekomunikasi dalam kehidupan seharian manusia.


4
Menjelaskan melalui contoh  kesan telekomunikasi di Malaysia.

5
Membahaskan  penggunaan perkhidmatan alat telekomunikasi secara beretika.

6
Mencadangkan idea yang kreatif dan inovasi alat telekomunikasi yang dapat memacu pembangunan negara pada masa hadapan.






MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
21
21.5.18-
25.5.18

MINGGU
22
28.5.18-
01.6.18



4.1 Kepelbagaian Iklim dan Pengaruhnya Terhadap Kegiatan manusia        di  Asia.


Murid boleh:
4.1.1 Mengenal pasti kepelbagaian iklim di Asia.

4.1.2 Menerangkan ciri iklim di  zon iklim panas, zon iklim panas sederhana, zon iklim sejuk dan zon iklim sejuk sederhana di Asia.

4.1.3 Menunjukkan negara di Asia yang mengalami iklim     di  zon iklim panas, zon iklim panas sederhana, zon iklim sejuk dan zon iklim sejuk sederhana.






1

Menyatakan sekurang-kurangnya dua jenis iklim di Asia

 Mengadakan aktiviti kuiz tentang kepelbagaian iklim    di benua Asia.

Membuat persembahan multimedia tentang kepelbagaian iklim dan pengaruhnya terhadap kegiatan manusia di benua Asia.

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Lembaran kerja

Peta kosong Asia

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan jenis iklim dan negara yang mengalaminya di setiap zon iklim di Asia.

3


Menyesuaikan kepelbagaian iklim dengan kegiatan manusia di Asia


4
Menjelaskan melalui contoh kegiatan manusia di mana-mana negara Asia berdasarkan kepelbagaian iklim.







MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI
PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
23
04.6.18-
08.6.18




PENTAKSIRAN SUMATIF PERTENGAHAN TAHUN

MINGGU
24 & 25
09.6.18-
24.6.18


CUTI PERTENGAHAN TAHUN


MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
26
25.6.18-
29.6.18



4.1 Kepelbagaian Iklim dan Pengaruhnya Terhadap Kegiatan Manusia        di  Asia.


4.1.4 Membandingkan pengaruh iklim terhadap kegiatan manusia di Asia.




5
Menentukan kegiatan manusia yang boleh dijalankan di empat  buah negara Asia di zon iklim yang berbeza.







6
Menghasilkan idea yang kreatif dan inovatif berkaitan pengaruh iklim  terhadap kegiatan manusia di salah sebuah negara Asia



MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
27
02.7.18-
06.7.18

MINGGU
28
09.7.18-
13.7.18

MINGGU
29
16.7.18-
20.7.18





4.2 Jenis dan Kemajuan Pengangkutan di Asia.

Murid boleh:
4.2.1 Mengenal pasti jaringan landasan kereta api, lapangan terbang antarabangsa dan pelabuhan utama   di Asia.

4.2.2 Menghuraikan kemajuan  pengangkutan        di Asia.

4.2.3 Menilai kesan pengangkutan terhadap masyarakat, ekonomi dan alam sekitar di Asia




1
Menamakan salah satu  jaringan landasan kereta api, lapangan terbang antarabangsa dan pelabuhan utama di mana-mana negara Asia

 Mengadakan tayangan video tentang pengangkutan moden di benua Asia.

Mereka cipta poster kemajuan pengangkutan           di benua Asia.

Meramal pengangkutan yang sesuai bagi menghubungkan negara-negara di Asia pada masa hadapan

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Video

Lembaran kerja

Peta Asia kosong

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan kemajuan salah satu jenis pengangkutan di manamana negara Asia

3

Menunjukkan kesan kemajuan pengangkutan terhadap masyarakat dan ekonomi di salah sebuah negara Asia.


4
Membandingkan kesan kemajuan pengangkutan  terhadap alam sekitar di negara  Asia.

5

Menentukan kemajuan pengangkutan di Asia pada masa hadapan.

6
Menghasilkan idea yang kreatif dan inovatif berkaitan  kemajuan pengangkutan di Asia.



MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
30
23.7.18-
27.7.18

MINGGU
31
30.7.18-
03.8.18

MINGGU
32
06.8.18-
10.8.18


5.1 Pemanasan Global


Murid boleh:

5.1.1 Menyatakan konsep pemanasan global.

5.1.2 Memberi contoh faktor yang menyebabkan pemanasan global.

5.1.3 Menghuraikan aktiviti manusia yang menyebabkan pemanasan global.

5.1.4 Menghuraikan faktor semula jadi yang menyebabkan pemanasan global.

5.1.5 Menilai kesan pemanasan global.

5.1.6 Membahaskan langkah-langkah mengurangkan pemanasan global.




1

Memberitahu maksud pemanasan global


Mengadakan tayangan video tentang pemanasan global.

 Mengadakan aktiviti forum berkaitan pemanasan global.

Mengadakan aktiviti menghijaukan sekolah

Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Lembaran kerja

Video

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan punca pemanasan global


3


Menunjukkan langkah untuk mengurangkan pemanasan global



4

Memaparkan maklumat tentang kesan pemanasan global.

5

Menilai keberkesanan langkah mengurangkan kesan pemanasan global.

6
Mencadangkan idea yang kreatif dan inovatif untuk mengurangkan pemanasan global.





MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI
PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
33
13.8.18-
17.8.18


UJIAN PENTAKSIRAN SUMATIF 2

MINGGU
34
18.8.18-
26.8.18


CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2





















MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
35
27.8.18-
31.8.18

MINGGU
36
03.9.18-
07.9.19





5.2 Teknologi Hijau


Murid boleh:
5.2.1 Menyatakan konsep teknologi hijau.

5.2.2 Menerangkan  ciri-ciri produk teknologi hijau.

5.2.3 Menunjukkan contoh produk teknologi hijau.

5.2.4 Membahaskan  kepentingan teknologi hijau.

5.2.5 Mencadangkan amalan berkonsepkan teknologi hijau.  







1

Memberitahu maksud  teknologi hijau


 Mencerakin maklumat tentang teknologi hijau yang dikumpul daripada sumber seperti internet, buku, majalah dan akhbar.

 Mengadakan pertandingan menghasilkan alat atau idea yang mempunyai konsep teknologi hijau.


Kelestarian Global,

TMK ,

I-Think

Kreativiti dan Inovasi


Gambar

Gambar rajah

Lembaran kerja

Slide powerpoint

Buku teks Geografi Tingkatan2.


2


Menjelaskan ciri-ciri produk teknologi hijau


3


Menunjuk cara amalan berkonsepkan teknologi hijau.


4

Memaparkan maklumat tentang kepentingan teknologi hijau.

5

Menilai keberkesanan amalan berkonsepkan teknologi hijau dalam kehidupan.

6

Menghasilkan alat atau mempersembahkan idea berkaitan teknologi hijau yang kreatif dan inovatif.




KERJA LAPANGAN

MINGGU
/
TARIKH

KRITERIA

PROSES KERJA

STANDARD PRESTASI
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN

MINGGU
37
10.9.18-14.9.18




Perancangan

· Memilih isu atau tajuk
· Membuat Jadual kerja
· Membuat Pengagihan kerja
· Menentukan Objektif Kajian
· Menentukan Kaedah Kajian


1

Menyediakan perancangan, proses awal dan laporan akhir yang tidak lengkap.


2
2 Menyediakan perancangan, proses awal dan laporan akhir yang kurang lengkap.

3
Menyediakan perancangan, proses awal, laporan akhir yang lengkap dan tidak tersusun.

MINGGU
38
17.9.18-
21.9.18


Proses awal

Merekod, mengumpul dan menganalisis maklumat/data daripada pelbagai sumber dengan menggunakan kaedah yang sesuai.


4
Menyediakan perancangan, proses awal dan laporan akhir yang lengkap dan tersusun.

MINGGU
39
24.9.18-
28.9.18


Perkembangan

· Menambahkan bahan-bahan Grafik yang sesuai.
· Membuat Tafsiran Konsep jika berkaitan



5
Menyediakan perancangan, proses awal dan laporan akhir yang lengkap, tepat, tersusun dan realistik.


6
Menyediakan perancangan, proses awal dan laporan akhir yang lengkap,  tepat, tersusun dan realistik serta menunjukkan keaslian serta boleh dicontohi.  


MINGGU
40
01.10-18-05.10.18

Laporan akhir

· Menyiapkan laporan akhir mengenai
isi utama, huraian atau contoh.
· Merumus dan melaporkan.





MINGGU
/
TARIKH

STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM
(EMK)

STRATEGI PdPc
TAHAP PENGUASAAN
TAFSIRAN
MINGGU
41
8.10.18-12.10.18

ULANG KAJI
PT3 2018

MINGGU
42
15.10.18-
19.10.18

PENTAKSIRAN SUMATIF AKHIR TAHUN
MINGGU
43/44/
45/46/
47
22.10.18-23.11.18

PROGRAM SELEPAS PEPERIKSAAN
MENGIKUT TAKWIM SEKOLAH



CUTI AKHIR TAHUN 24.11.18 – 31.12.18



No comments:

Post a Comment