Friday, 2 February 2018

RPT GEOGRAFI TINGKATAN 1



 

 

RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN

GEOGRAFI TINGKATAN 1
























MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN
MINGGU 1

03 JAN –
07 JAN



1.1 Arah


Arah mata angin dan
bearing
sudutan.

Murid boleh:

Mengenal pasti lapan arah mata angin.

Menggunakan matahari sebagai panduan untuk menentukan arah mata angin.

Menggunakan kompas untuk menentukan arah mata angin.

Mengukur bearing sudutan pada peta dengan menggunakan jangka sudut.
1
Menunjukkan arah mata angin.

Menunjuk cara pergerakan kedudukan arah mata angin dalam kumpulan.
   Menyelesaikan masalah yang diberi dengan menggunakan kompas untuk menentukan arah sesuatu kedudukan dalam kumpulan.

   Mengadakan aktiviti permainan harta karun dengan menggunakan kompas.

   Melukis  dan mengukur kedudukan bearing antara dua tempat.

Berpusatkan murid
2
Mengenal pasti arah berpandukan matahari.
3
Mengorientasi kompas untuk menentukan arah dan mengenal pasti arah berpandukan matahari.
4
Menentukan arah berpandukan matahari, mengorientasi kompas dan mengukur bearing sudutan dengan menggunakan jangka sudut.
5
Menentukan arah dan bearing sudutan sesuatu tempat di atas peta dengan menggunakan kompas dan jangka sudut.
6
Menentukan arah dan bearing sudutan sesuatu tempat di persekitaran dengan menggunakan kompas dan jangka sudut.







MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN
MINGGU
2 & 3


09 JAN –
14 JAN


16 JAN –
21 JAN


1.2  Kedudukan


Kedudukan relatif dan kedudukan berdasarkan latitud dan longitud sesuatu tempat.

Murid boleh:

1.2.1 Membincangkan
               kedudukan relatif
               sesuatu tempat
               berdasarkan peta.

1.2.2 Mengaplikasikan
              latitud dan
              longitud untuk
              mengenal pasti
              keduduka sesuatu
              tempat.
1
Memberitahu maksud kedudukan relatif.

Cadangan Aktiviti

   Melukis pelan kedudukan murid dalam kelas mengikut lajur dan baris.

   Perbincangan mencari kedudukan sesuatu tempat berdasarkan latitud dan longitud dengan menggunakan glob atau atlas.

   Menggunakan TMK untuk mengenal pasti kedudukan relatif dan latitud dan longitud sesuatu tempat.

BBM
1 Buku teks
2 Lembaran kerja pelan kelas

CLS
1 Share Your View
2. Share – N- Turns

KBAT
Tanpa ada titik rujukan, bolehkah kedudukan relatif ditentukan?

EMK
1 Nilai Murni
2 Bahasa
3 Kelestarian Alam Sekitar

Kelastarian Global

GPS
2
Menjelaskan kedudukan sesuatu tempat berdasarkan kedudukan relatif.
3
Mengenal pasti kedudukan relatif sesuatu tempat berdasarkan latitud dan longitud.
4
Mengesan kedudukan sesuatu tempat secara relatif dan berdasarkan latitud dan longitud.
5
Menentukan lokasi sesuatu tempat pada peta berdasarkan latitud dan longitud yang diberi dengan menggunakan atlas.
6
Menggabungkan pengetahuan dan kemahiran dalam menentukan kedudukan lokasi yang baharu secara relatif dan berdasarkan latitud dan longitud dengan menggunakan pelbagai media.









MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN
MINGGU
4 & 5


23 JAN –
 28 JAN


30 JAN –  
04 FEB



1.3 Peta Lakar

Peta lakar yang lengkap dengan ciri, simbol, pandang darat fizikal dan pandang darat budaya.

Murid boleh:

Menggunakan peta lakar yang tepat dengan ciri-ciri peta.

Menggunakan simbol yang tepat  dalam peta lakar.

Membezakan
pandang darat fizikal dan pandang darat budaya berdasarkan simbol dalam peta lakar.

Menghasilkan peta lakar yang lengkap berdasarkan pandang darat setempat.
1
Menyatakan ciri-ciri peta lakar.

Cadangan Aktiviti

   Membina peta pemikiran atau peta minda untuk membezakan pandang darat fizikal dan budaya berdasarkan peta lakar yang dihasilkan melalui kerja kumpulan.

   Melakar peta  setempat yang mengandungi ciri fizikal dan budaya untuk pembangunan masa depan dan membuat persembahan

Bersyukur

Cintakan alam sekitar

Buku Teks
Peta Topografi

KBAT
- Aplikasi
-Analisis

i-THINK
-peta bulatan
-peta buih

2
Memberi contoh simbol yang terdapat dalam peta lakar.
3
Mengenal pasti simbol pandang darat fizikal dan pandang darat

4
Melakar peta dengan ciri-ciri peta dan simbol yang lengkap.
5
Melakar peta kawasan persekitaran sekolah yang lengkap dengan ciri- ciri peta, simbol pandang darat fizikal serta pandang darat budaya.
6
Melakar peta kawasan persekitaran sekolah yang lengkap dengan ciri- ciri peta, simbol pandang darat fizikal serta pandang darat budaya dan mempersembahkannya.









MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN
MINGGU
6 & 7


06 FEB –
11 FEB


13 FEB –
18 FEB

MINGGU
8 & 9


20 FEB –
25 FEB


27 FEB –   
 04 MAC

1.4  Lakaran Peta Malaysia


Peta Malaysia yang lengkap dengan nama negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran persekutuan.

Murid boleh:

Menentukan
kedudukan negeri- negeri dan Wilayah Persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.

Menentukan
kedudukan ibu negeri,  ibu negara Malaysia  dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.

Melakar peta
Malaysia yang lengkap dengan berpandukan peta sebenar.
1
Menyatakan negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan di Malaysia berdasarkan peta.

Cadangan Aktiviti

   Menggunakan TMK untuk melengkapkan maklumat  peta lakar Malaysia yang dihasilkan dan menceritakan keistimewaan setiap negeri.

Membina model peta Malaysia dengan menggunakan bahan kitar semula.

Cintakan negara

Buku Teks
Peta Kosong

KBAT
- Aplikasi
-Analisis

i-THINK
-peta titi
2
Mengenal pasti ibu negeri, ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan berdasarkan peta.
3
Melakar peta Malaysia tanpa melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri, ibu negara dan pusat  pentadbiran kerajaan persekutuan berpandukan peta sebenarnya.
4
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri dan Wilayah Persekutuan berpandukan peta sebenar.
5
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri,  ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan berpandukan peta sebenarnya.
6
Melakar peta Malaysia dan melabel negeri-negeri, Wilayah Persekutuan, ibu negeri,  ibu negara dan pusat pentadbiran kerajaan persekutuan yang lengkap berpandukan peta sebenarnya.


MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
10, 11, 12 & 13


06 MAC-    11 MAC


13 MAC–
17 MAC


27 MAC–
01 APR


03 APR–
08 APR
     
2.1 Bumi

Sistem fizikal bumi, struktur bumi, benua, lautan, laut utama, selat dan kesan pergerakan kerak bumi.


Murid boleh:

Menjelaskan  empat sistem fizikal bumi.
Menjelaskan struktur bumi.
Mengenal pasti  benua, lautan, laut utama dan selat.
Membincangkan kesan pergerakan kerak bumi.

1
Menamakan sistem fizikal dan struktur bumi.

Cadangan Aktiviti

   Mencari maklumat tentang  empat sistem fizikal bumi, struktur bumi, pergerakan bumi yang berlaku dengan menggunakan TMK.

   Membina model lapisan struktur bumi.


Koperatif

TMK

Kreativiti Inovasi

Patriotisme
2
Menjelaskan sistem fizikal dan struktur bumi.
3
Menerangkan stuktur bumi dan sistem fizikal bumi dengan memberi contoh tiga benua, tiga lautan, satu laut utama dan satu selat.
4
Menerangkan kejadian kesan pergerakan kerak bumi di benua dan lautan.
5
Membincangkan kesan pergerakan kerak bumi di sesuatu kawasan.
6
Menghasilkan karya kreatif dan menunjukkan keaslian dengan menggunakan pelbagai media berkaitan tajuk bumi.

MINGGU
11

13 MAC–
17 MAC
UJIAN FORMATIF 1


18 MAC –
26 MAC           
CUTI PERTENGAHAN PENGGAL I






MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
14 & 15


10 APR –
15 APR


17 APR –
22 APR



2.2 Bentuk Muka Bumi di Malaysia


Kepelbagaian, lokasi dan kepentingan bentuk muka bumi di Malaysia

Murid boleh:

Membincangkan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
Menentukan lokasi pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
Membandingkan kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
1
Menyatakan empat  bentuk muka bumi di Malaysia.

Cadangan Aktiviti :

Mengumpul maklumat untuk menghasilkan buku skrap tentang kepentingan bentuk muka bumi Malaysia.

Membuat persembahan multi media tentang bentuk muka bumi setempat dan kepentingannya.


i-THINK
Peta Buih

KBAT

TMK

Sains dan Teknologi

KBKK
2
Memberi contoh pelbagai bentuk muka bumi berdasarkan peta Malaysia.
3
Mengenal pasti kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.

4
Menghuraikan dengan contoh kepentingan pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
5
Membandingkan kepentingan antara pelbagai bentuk muka bumi di Malaysia.
6
Menjana idea tentang potensi pelbagai bentuk muka bumi di persekitaran atau mana-mana kawasan di Malaysia dengan menggunakan pelbagai media.














MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
16

24 APR –
29 APR


2.3     Saliran DI Malaysia
   
    
Lokasi, pandang darat fizikal dan kepentingan saliran di Malaysia


Murid boleh:

Membincangkan pandangan darat fizikal setiap peringkat aliran sungai

Mengenalpasti nama sungai dan tasik utama peta Malaysia

Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia


1
Menyenaraikan pandang darat fizikal di setiap peringkat aliran sungai.

Cadangan Aktiviti :

Membina model pandang darat fizikal sungai.

Mengadakan pidato berkaitan dengan tajuk sungai di Malaysia


i-THINK
Peta Pelbagai Alir

Pembelajaran Koperatif

Kreativiti Inovasi

EMK

Nilai Murni
2
Mengenal pasti nama dan lokasi sungai dan tasik utama berdasarkan peta Malaysia.
3
Menjelaskan kepentingan sungai atau tasik utama di Malaysia.
4
Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia.
5
Membandingkan kepentingan sungai dan tasik utama di Malaysia.
6
Mempersembahkan idea  tentang potensi sungai atau atau tasik di persekitaran atau mana-mana kawasan di Malaysia dengan menggunakan pelbagai media.














MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
18


08 MEI –
13 MEI

3.1  Penduduk di Malaysia


Taburan penduduk dan  faktor yang mempengaruhinya di Malaysia.


Murid boleh:

Menjelaskan dengan  
contoh taburan 
penduduk di 
Malaysia.

Membincangkan
 faktor-faktor yang  
 mempengaruhi 
 taburan penduduk 
 di Malaysia.
1
Menyatakan taburan penduduk di Malaysia.

Cadangan Aktiviti

   Membina peta pemikiran atau peta minda untuk menerangkan faktor- faktor yang mempengaruhi taburan penduduk  di Malaysia.

Mengadakan forum untuk membincangkan tajuk taburan penduduk
Mencintai
negara
Malaysia dan berbangga
kerana
keamanan
negara
Malaysia.

Atlas
Buku teks
Internet
Power point
Frog VLE
Nota
Akhbar
Majalah
Peta dunia
Peta Malaysia
Lembaran kerja

KBAT
-Menilai
-Menilai
-mencipta
-analisis

i-THINK

Patriotisme
2
Melabel taburan penduduk pada peta Malaysia.
3
Menjelaskan faktor yang mempengaruhi taburan penduduk di Malaysia.
4
Menerangkan dengan contoh faktor yang mempengaruhi taburan penduduk di Malaysia.
5
Membandingkan faktor penduduk padat dan penduduk jarang di Malaysia.
6
Mencadangkan langkah-langkah mengurangkan kesan negatif taburan penduduk di kawasan setempat atau mana-mana kawasan di Malaysia.
MINGGU
17

01 MEI –    
06 MEI


PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN










MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
19 & 20


15 MEI –
20 MEI


22 MEI –
26 MEI


3.2  Petempatan di Malaysia


Jenis, pola, dan fungsi petempatan di Malaysia

Murid boleh:

Membincangkan
jenis petempatan yang terdapat di Malaysia.

Menjelaskan
dengan contoh empat pola petempatan di Malaysia.

Membezakan fungsi petempatan bandar dan luar bandar di Malaysia
1
Menyatakan jenis petempatan dan pola petempatan di Malaysia.

Cadangan Aktiviti

   Membincangkan idea untuk mewujudkan petempatan masa depan.

Membahaskan tajuk petempatan bandar lebih baik daripada luar bandar
Berusaha  
membangunkan
negara
Malaysia.

menghargai usaha-usaha kerajaan untuk membangun dan mempengaruhi petempatan negara Malaysia

Atlas
Buku teks
Internet
Power point
Frog VLE
Akhbar
Majalah
Peta dunia
Peta Malaysia
Lembaran kerja

KBAT

i-THINK

Keselamatan Jalan Raya

2
Memberi contoh jenis petempatan di Malaysia.
3
Menjelaskan dengan contoh jenis dan pola petempatan di Malaysia.
4
Menerangkan jenis dan pola petempatan serta membezakan fungsi petempatan bandar dan luar bandar di Malaysia.
5
Menjelaskan jenis, pola dan fungsi petempatan kawasan persekitaran masing-masing.
6
Mencadangkan idea  petempatan lestari di kawasan persekitaran masing-masing pada masa hadapan.





MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

27  MEI –
11 JUN     
               
CUTI PERTENGAHAN TAHUN


MINGGU
21, 22, 23 & 24


12 JUN –
17 JUN


19 JUN –   
24 JUN


26 JUN –
01 JULAI


03 JULAI – 08 JULAI



4.1 Asia Tenggara


Nama negara, bentuk muka bumi dan saliran di Asia Tenggara.

Murid boleh:

Melengkapkan peta Asia Tenggara dengan nama negara.

Menjelaskan
dengan contoh bentuk muka bumi
1
Menyatakan nama negara-negara di Asia Tenggara.

Cadangan Aktiviti

   Membuat persembahan multi media  tentang bentuk muka bumi dan saliran di mana-mana negara di Asia Tenggara yang dipilih.

   Mengadakan aktiviti kuiz tentang bentuk muka bumi dan saliran di Asia Tenggara.

Kelestarian Global

TMK

Kreativiti Inovasi

Pendekatan Bersepadu

* 23 Jun Hari Raya Aidilfitri
2
Melabel nama negara-negara di Asia Tenggara di atas peta.
3
Menjelaskan bentuk muka bumi, sungai dan tasik di Asia Tenggara.
4
Menjelaskan melalui contoh bentuk muka bumi, sungai dan tasik di Asia Tenggara.
5
Membandingkan bentuk muka bumi, sungai dan tasik antara dua buah negara di Asia Tenggara.
6
Menghasilkan karya kreatif  dan menunjukkan keaslian dengan menggunakan pelbagai media berkaitan bentuk  muka bumi, sungai dan tasik di salah sebuah negara Asia Tenggara.









MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
25 & 26


10 JULAI – 15  JULAI


17 JULAI – 22  JULAI


4.2 Asia Tenggara


Taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama di Asia Tenggara.

Murid boleh:

Membincangkan taburan penduduk di Asia Tenggara.

Menilai fungsi
petempatan bandar utama di Asia Tenggara.

1
Menyatakan taburan penduduk di Asia Tenggara.

Cadangan Aktiviti

   Mengadakan mini pameran tentang penduduk di Asia Tenggara.

   Mengadakan aktiviti kuiz tentang penduduk dan fungsi petempatan bandar utama di Asia Tenggara.

KBAT

Kreativiti Inovasi

Kelestarian Global

Pembelajaran Koperatif

Pengajaran Tematik

Pembelajaran Berasaskan Inkuiri


2
Melabelkan taburan penduduk di Asia Tenggara.
3
Menjelaskan dengan contoh taburan penduduk berdasarkan fungsi petempatan bandar utama mana-mana negara di Asia Tenggara.
4
Menghubungkait taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama mana-mana negara di Asia Tenggara.
5
Membandingkan taburan penduduk dan fungsi petempatan bandar utama sekurang- kurangnya antara dua buah negara di Asia Tenggara.
6
Menghasilkan karya kreatif dengan menggunakan pelbagai media  berkaitan taburan penduduk dan fungsi  petempatan bandar utama di salah sebuah negara Asia Tenggara.







MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
27 & 28


24 JULAI – 29 JULAI


31 JULAI – 05 OGOS


5.1  Sumber Air


Jenis sumber air, punca, kesan dan langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air di Malaysia.

Murid boleh:

Mengenal pasti
jenis sumber air.

Menjelaskan
dengan contoh punca krisis air di Malaysia.

Membincangkan
kesan krisis air di Malaysia.

Menerangkan
langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air.

1
Menyatakan jenis sumber air di Malaysia.

Cadangan Aktiviti

   Membuat lawatan atau tinjauan di dalam kawasan persekitaran sekolah atau di luar kawasan sekolah.

   Mendokumentasikan maklumat hasil tinjauan.

Buku teks

Internet

Power point

Rajah/Foto


KBAT

i-THINK

Keusahawanan

Pembelajaran Berasaskan Kerja Projek

Pembelajaran Koperatif
2
Menjelaskan jenis sumber air dan punca krisis air di Malaysia.
3
Menjelaskan jenis sumber air, punca dan kesan krisis air di Malaysia.
4
Menghuraikan dengan contoh jenis sumber air, punca dan kesan krisis air di Malaysia.
5
Menjelaskan jenis sumber air, punca dan kesan krisis air, serta mencadangkan langkah-langkah mengurangkan kesan krisis air secara bijaksana di Malaysia.
6
Menghasilkan idea yang kreatif, inovatif dan boleh dicontohi sebagai amalan penggunaan air secara bijaksana.












MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
29 & 30


07 OGOS – 12 OGOS


14 OGOS – 19 OGOS


5.2 Sisa Domestik    

Jenis dan contoh sisa domestik, kesan pembuangan sisa domestik dan langkah-langkah mengurangkannya di Malaysia.   


Murid boleh:  

5.2.1 Mengenal pasti jenis sisa domestik.  

5.2.2 Menjelaskan dengan  contoh sisa domestik di Malaysia.  

5.2.3 Membincangkan kesan pembuangan sisa domestik di Malaysia.  

5.2.4 Menerangkan langkah-langkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik.   
1
Menyatakan jenis dan contoh sisa domestik di Malaysia.

Cadangan Aktiviti  

Mengadakan pertandingan 3R (Recycle, Reuse, Reduce) antara kelas.

Menghasilkan kraf daripada bahan kitar semula.

Menjalankan kajian kes tentang sisa domestik  di salah satu kawasan seperti sekolah atau kawasan tempat  tinggal  murid.

Buku teks

Internet

Power point

Rajah/Foto


KBAT
- Analisis
-menilai
-mencipta

i-THINK
-peta buih
-peta pokok

2
Menjelaskan jenis dan contoh sisa domestik, serta kesan pembuangannya di Malaysia.
3
Menerangkan jenis, contoh sisa domestik dan kesan pembuangannya berserta contoh.
4
Menerangkan jenis sisa domestik, kesan pembuangannya berserta contoh  dan menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik secara berkesan.
5
Menerangkan jenis sisa domestik, kesan pembuangan dan langkahlangkah mengurangkan kesan pembuangan sisa domestik secara bijaksana di kawasan setempat.
6
Menghasilkan idea yang kreatif, inovatif dan boleh dicontohi sebagai amalan pengurusan sisa domestik secara bijaksana.





MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
31

21 OGOS – 25 OGOS

KERJA LAPANGAN
PENGENALAN
MENENTUKAN TAJUK KAJIAN
MENENTUKAN OBJEKTIF KAJIAN
MENENTUKAN KAEDAH KAJIAN





26 OGOS  – 03 SEPT  

CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2


MINGGU
32

04 SEPT –
09 SEPT

KERJA LAPANGAN

JADUAL KERJA
PENGAGIHAN KERJA
MENYEDIAKAN BORANG SOAL SELIDIK



MINGGU
33

11 SEPT –
16 SEPT

KERJA LAPANGAN

MENGUMPUL MAKLUMAT DARIPADA PELBAGAI SUMBER DENGAN MENGGUNAKAN KAEDAH YANG SESUAI




* Rujuk DSKP







MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
34

18 SEPT –
23 SEPT

KERJA LAPANGAN

GRAFIK
TAFSIRAN KONSEP





* Rujuk DSKP

MINGGU
35 & 36

25 SEPT –
30 SEPT

02 OKT –
07 OKT





PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN &
PENTAKSIRAN TINGKATAN 3


MINGGU
37

09 OKT –
14 OKT

KERJA LAPANGAN

MENULIS LAPORAN AKHIR:
ISI UTAMA / HURAIAN / COpNTOH





* Rujuk DSKP


MINGGU
38


16 OKT –
21 OKT



KERJA LAPANGAN

MENULIS LAPORAN AKHIR:
ISI UTAMA / HURAIAN / CONTOH
MENULIS SENARAI RUJUKAN
-  Menghantar Laporan Kerja Lapangan





* Rujuk DSKP








MINGGU /
TARIKH
STANDARD KANDUNGAN

STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI

CADANGAN AKTIVITI

STRATEGI
PdP

TAHAP
PENGUASAAN

TAFSIRAN

MINGGU
39, 40, 41, 42 & 43

23 OKT –
28 OKT

30 OKT –
04 NOV

06 NOV –
11 NOV

13 NOV –
18 NOV

20 NOV –
24 NOV

SPM  /  STPM BERTULIS


25  NOV 2016 –
01 JAN 2018

CUTI AKHIR TAHUN


No comments:

Post a Comment